PERKAHWINAN SAHABAT-SAHABATKU
Assalamualaikum pengunjung semua. Thanks for coming. Ana sebenarnya baru je dapat guna broadband ni kembali. Selama itu jugalah ana tak ambil tau pasal blog nie. Maaflah sahabat2 yang datang berkali2, tapi tiada jawapan dari ana.

Syukur sangat rasa hati ana tahun nie, sebab ana dapat menghadirkan diri ke kenduri sahabat2 seperjuangan ana. Sebelum nie, ana selalu tak berkesempatan dan berkemampuan utk pergi ke majlis kahwin sahabat2 ana. Maklumlah, semasa sahabat ana Liza and Fatimah (g02, UTMKL) kahwin, ana berada di kampus. Kewangan pun tak banyak. Tapi sekarang, ats kelapangan dan kemampuan yang ana kecapi, rasanya ana tak melepaskan peluang begitu saja.


Tiga sahabat ana dah mendirikan masjid pada tahun nie. Syukri and his wife(Nik) telah melangsungkan majlis perkahwinan mereka pada 2 June 2009, Shahrir and his wife pada 6 June 2009, and Huda and her husband pada 8 August 2009.


Apa yang menyenangkan hati ana, sahabat2 ana melangsungkan perkahwinan dengan sahabat sefikrah dan seiring dalam menjalankan amanah Allah. Masa depan yang cerah utk melahirkan generasi penyambung risalah rasul, InsyaAllah.


Generasi harapan agama


Lutfi yang lincah cergas
x larat nak layan kerenah si cilik nie(^_^)


Ana tak pernah pergi ke kenduri sehingga perlu menaiki bas express. Tapi utk memenuhi jemputan sahabat ana Huda yang berlangsung hari Sabtu lepas(8/8/09), ana perlu menaiki bas express hingga sejauh 8 jam perjalanan. First time ana ke Perak, first time naik bas ke kenduri, first time ke rumah Liza and Huda, first time ana pergi seorang diri....


Kenduri itu juga telah menemukan ana dengan sahabat2 yang telah lama terpisah. Gembira rasanya dapat bertemu dgn mereka semula setelah 4 tahun membawa haluan masing2. Tapi yang pasti, di mana bumi dipijak, di situlah perjuangan diteruskan. Masing2 mempunyai kisah sama tapi tak serupa. Kisah perjuangan di tempat masing2, tapi cara berbeza.


0 comments: