Aaaaa........... Hari nie settle kerja ana yang disuruh oleh juruaudit. hehe... setelah 2 minggu lebih baru siap. Seronoknya rasa hati. Biasalah kan? kalau kali pertama buat tu, memangla sukar... tapi kalau dah berulang kali nanti, mungkin boleh wat lebih cepat dari tu. Harap2nyalah.

Teringat masa pertama kali ana dapat lesen memandu. Paling ana ingat, ana asyik nak terjatuh. Ana harap pada masa tu jalan janganlah di buat belok. Kalau boleh biarlah lurus je. hehe(^^)
Tapi setelah 2 tahun(12 Jun 2009), ana di naikkan pangkat dari lesen "P" kepada lesen BESAR. Sekarang apa jenis jalan pun tak kisah dah. Janji jangan jalan mati(^^). Bahkan dah 3 kali ana tunggang motor balik kampung dari Kuala Ganung ke Kelate. Best sangat balik naik motor jauh2!!!

Mahir atau tak kita dalam satu2 bidang tu tentulah kene latih. Bukan hanya dengan teori dan angan2 saja. Samalah juga jika kita hanya mendengar semata2, tapi tak praktikkan ilmu yang kita dapat. Contohnya kalau kita belajar ilmu agama, tapi kita tak amal. Cikgu ajar, kita dengar, tapi bila praktik, kita hanya buat atas dasar peraturan sekolah.

Masa ana balik keje, ana tunggang motor tapi di hadapan ana ada sebuah lagi motor. Tapi yang menyakitkan mata ana, kat motor di depan ana tu seorang "pelajar perempuan agama" (berdasarkan pakaian yang dipakai), tapi stokin entah dah lari kemana. Emm...

***************************************************************

Balik kampung! balik kampung!
o o o...... balik kampung!
hati girang !!!

Seronoknya, esok(14 Julai 2009) abah ajak kami balik kampung di Gua Musang. Lama sangat ana tak ziarah nenek ana di sana. Semenjak ana balik Kelantan bulan Mei lepas, esok baru berpeluang ke sana. Apa yang menariknya juga, esok akan berlangsung pilihanraya di Manek Urai.

Lokasi Manek Urai

Perjalanan dari Kota Bharu ke Gua Musang biasanya mengambil masa 4 jam. Tapi untuk ke sana esok, mungkin perjalanannya lebih panjang dari biasa. Haha... kene bawa roti banyak2 nie(^^)

Tak kisah la berapa lama perjalanannya, janji ana boleh bertemu nenek dan mak sedara ana. Kan ziarah mengziarahi tu dituntut oleh agama. Ianya boleh mengeratkan silaturrahim. Apatah lagi jika kita ziarah tu adalah nenek kita sendiri kan.

Mok! tie rindu mok!

Tunggu kedatangan ore!!!

1 comments:

pu3 balqis said...

selamat pulang ke kampung.. selamat sampai dan selamat pulang ya..
amen..